Jdi na obsah Jdi na menu
 


Náhodné události

12. 11. 2006

Náhodné události, aneb boj s větrnými mlýny

Používání maker je v RuneScape výslovně zakázáno a kromě speciálního hlídacího sw na straně serveru, který analyzuje opakované sekvence příkazů, je pro boj s chytřejšími uživateli maker implementován systém tzv. náhodných událostí. Náhodnou událost mohou vyvolat dvě příčiny: délka pobytu na té samé mapě a počet příkazů, které hráč zadal od poslední náhodné události. Může být vyvolána událost svázaná s úkonem, který se právě snažíte provést, nebo to může být jedna z obecných náhodných událostí. Náhodné události se v zásadě dají rozdělit na nebojové a bojové. Nebojové jsou například pohyblivé rybářské posty, různé události, které vám (na chvíli) odcizí používaný nástroj, případně ho, pokud si hráč nedá pozor, i zničí a události kdy vás někdo odmění malým dárkem v případě, že mu věnujete pozornost, a provede vám něco opravdu ošklivého, pokud si ho ani nevšimnete. Bojové náhodné události znamenají, že se odnikud objeví velmi naštvaná silná nestvůra, které se ani trochu nelíbíte a jde si to s vámi vyřídit. Úroveň nestvůry závisí na vaší vlastní bojové úrovni, ale vždy je podstatně vyšší než vaše, přibližně tak, aby vám jedním úspěšným útokem odebrala zhruba pětinu zdraví. To znamená, že nejslabší hráčské postavy (tj. s bojovou úrovní 3-4), jsou napadány NPC na úrovni 16, zatímco nejsilnější hráči (s bojovou úrovní okolo 125) mohou očekávat nestvůru na úrovni 159. Nestvůry náhodných událostí mají poměrně malý akční rádius, takže se jim dá snadno utéct a ony po chvilce zase zmizí. Tyto nestvůry lze pochopitelně i zabít, ale je zato velmi málo bodů zkušenosti a jen určitá šance na zajímavou kořist.

Většina náhodných událostí (především všechny, kdy se objeví NPC) je „soukromá“, tj. týká se jenom hráče, pro kterého byla vyvolána a ostatní hráči ji sice vidí, ale nemohou nijak zasáhnout. Výjimku tvoří vír, důlní plyn a strom s tváří, tj. události ničící vybavení hráčů. Poslední „společnou“ náhodnou událostí bylo všežravé víno, ale to bylo po obrovských protestech hráčů a potížích s implementací zrušeno hned druhý den po zavedení (zdá se, že víno nějak dokázalo, oproti původnímu záměru autorů, sežrat nejenom všechny hráče a NPC kteří se v jejím dosahu pohnuli, ale i statické objekty, jako například rybářské molo).

Obecné náhodné události

Mystery old man - záhadný starý muž oblečený v černém hábitu - se vyskytuje v několika variantách. První z nich je nejnepříjemnější, protože stojí vedle hráče a dožaduje se pozornosti. A pokud si s ním hráč poměrně brzy nepromluví, teleportuje ho do náhodně vybrané lokace. Je to velmi nepříjemná událost zejména když obchodujete a kolem vás mluví spousta dalších hráčů, protože pak je velmi snadné ho přehlédnout. Když si s ním daný hráč promluví, věnuje mu mystery man malý dárek. Může to být rolička špenátu, par drobných, nějaký drahokam a platící hráči mohou dostat i cosmic talisman, případně i poměrně cennou polovinu křišťálového klíče.

Strange box - zvláštní skříňka - je věc, kterou hráči podstrčí do batohu druhá varianta záhadného starého muže. Skříňka se nedá zahodit, prodat ani uložit do banky a když si ji nebude hráč všímat, začne se mu v batohu rozmnožovat, dokud nezabere cely volný prostor, pak se změní na stohovatelnou věc a množí se dál. Jediný způsob, jak se jí zbavit, je ji otevřít. K tomu musí hráč odpovědět na otázku, jaké barvy je nějaký obrazec na její stěně, případně jaky obrazec je na skříňce vyveden danou barvou. Jakmile hráč otevře poslední strange box v batohu, dostane odměnu. Odměna je stejná, jako v první variantě záhadného muže.

Mysterious maze - bludiště - je místo, kam hráče znenadání teleportuje další varianta záhadného starého muže. Úkolem je co nejrychleji doběhnout ke středu bludiště a dotknout se rotujího portálu, kterým se hráč dostane zpět do místa, kde byl před tím. Čím rychleji doběhne do středu, tím větší odměnu dostane. Odměnou jsou většinou peníze, bankovní listy s uhlím a jinou rudou, případně šípy.

Mime theater - mimovo divadlo - i tam je hráč teleportován zcela znenadání záhadným starým mužem. Úkolem je opakovat pohyby (emoticony) které nejprve předvádí mim. Pokud se to podaří správně třikrát za sebou, bude hráč vrácen zpět na místo, odkud byl teleportován. Pokud hráč předváděl správně jeden ze speciálních mimových emoticonů, tak se ho za odměnu naučí a může ho pak volně používat. Pokud hráč správně zopakuje všechny pohyby hned napoprve, dostane navíc za odměnu i nějakou součást mimovy garderoby, která jinak získat nelze.

Drunken dwarf - ožralý trpaslík - je obdobou první varianty záhadného muže. Vynoří se vedle hráčovy postavi a dožaduje se pozornosti. Pokud mu ji hráč nevěnuje, začne po něm trpaslík házet kamení a může ho tak i zabít. Jakmile si s ním hráč promluví, trpaslík mu vnuti pullitr s pivem a kebab podezreleho puvodu a spokojene odejde.

Genie - čili džin - je další obdobou toho druhu události, pokud mu hráč věnuje pozornost, věnuje mu džin na oplátku kouzelnou lampu. Pokud ne, muže ho džin buď teleportovat (a to i na nebezpečná místa) nebo mu něco šlohnout a rozházet to kolem po zemi. To se však nestává často, džina si každý snadno všimne a jeho lampa velmi potěší. Jediné co jde s lampou dělat, je otřít ji. A v tom okamžiku dostane hráč na výběr seznam dovedností, ze kterého si jednu vybere a do ní dostane desetkrát tolik bodů zkušenosti, kolik je jeho aktuální úroveň. Což znamená, že je to vítané vylepšení pomalých skilů jako je prayer nebo herblore.

Swarm - neboli oblak hmyzu - je velmi nepříjemná náhodná událost, jedinou správnou reakcí na ní je totiž útěk dostatečně daleko, což může hráči způsobit občas opravdu velké potíže. Oblak hmyzu je téměř nezranitelný a i když sám dokáže zranit jen za 1-2hp, dělá to vytrvale a tak často, že hráč nakonec zemře. Navíc mimo multicombat zóny brání hráči v boji. Na rozdíl od předchozích událostí swarm navíc nevaruje hráče žádnou zprávou v hlavním okně hry.

Strange plant - podivná květina - je velmi nebezpečná událost, která je ale jen pro platící hráče (jedna z mála věcí, kterou freebici memberům nezávidí). Zaprve je ze začátku téměř neviditalná a i dospělá květinka se dá snadno přehlédnout a také nedá hráči žádnou zprávu o své přítomnosti. Pokud si ji hráč včas nevšimne a neutrhne si z ní strange fruit v době kdy dozrává, je květinou napaden. A rozzuřená květina má patrně silnější útok než ostatní bojové událostí a navíc ještě její útok muže způsobit otravu, a to dokonce i tu nejsilnější. Sice je ji možné zabít, ale s délkou boje se zvyšuje pravděpodobnost skutečně silné otravy a za její zabití hráč nedostane vůbec nic. Strange fruit je lahodnou osvěžující potravinou, která sice neléčí zranění, ale za to obnoví deset procent energie, potřebné k běhu.

Speciální náhodné události

Fishing: malstrom - rybaření: vír. Při rybaření se občas rybářské stanoviště změní v malý vír. Pokud hráč včas nepřestane rybařit, vír do sebe vtáhne jeho rybářské náčiní a už mu je nevrátí.

Fishing: big fish - rybaření: velká ryba. Při rybaření se také občas objeví velká ryba, vytrhne hráči jeho náčiní a vyplivne ho někam na břeh. Předmět se pak chová, jako by ho hráč upustil. Tj, prvních 30 sekund ho vidí jen původní vlastník, pak 60 sekund všichni a nakonec se načiní ztratí v nenávratnu.

Fishing: troll - rybaření: troll. Bojová událost, nastávající při rybaření. Zničeho nic vyběhne z vody rozzuřený troll, zařve, že všechny ryby jsou jeho, a začne do hráče mlatit hlava nehlava.

Mining: flying pickaxe head - dolování: rozpadlý krumpáč. Při dolování občas hráči upadne hlava krumpáče z násady. Hráč ji musí sebrat (opět v časovém limitu) a nasadit zpět na násadu.

Mining: gaz - dolování: důlní plyn. Z času načas se při pokusu o dolování začne ze skály valit oblak plynu. Pokud hráč bude do této skály dál mlátit krumpáčem, dojde nakonec k výbuchu a kromě zranění se hráči rozbije krumpáč a pokud je to nějaký cennější krumpač, musí ho hráč zanést do opravy až k obchodníkovi s krumpáči v trpasličím dole a mastně mu za opravu zaplatit.

Mining: Golem - dolování: golem. Bojová událost, nastávající při dolování. Po kopnutí do skály se objeví naštvaný kamenný golem a jde si to s hráčem vyřídit.

Woodcutting: flying axe head - dřevorubectví: rozpadlá sekera. Při sekání dřeva občas upadne hlava sekerky z topůrka. Hráč ji musí najít, sebrat a nasadit zpět.

Woodcutting: Ent - dřevorubectví: strom s tváří, čili ent. Občas se strom změní a vytvoří se na něm jakýsi obličej. Pokud bude hráč dál pokračovat v sekání, ent mu nakonec sekeru sebere a poškodí. Poškozené sekery opravuje obchodník se sekerami Bob v Lumbridge, opět za slušný poplatek.

Woodcutting: Tree spirit - dřevorubectví: stromový duch. Bojová událost, nastávající při rubání dřeva. Po seknutí do stromu se vynoří rozzlobený stromový duch a pustí se do hráče až větve létají.

Bones burying: Zombie - pohřbívání kostí: zombie. Bojová událost, nastávající při pohřbívání kostí (trénování dovednosti prayer). Po pohřbení kostí, vyleze silná zombie, zalíbí se jí hráčův mozek a rada by se na něj podívala zblízka.

Bones burying: Shade - pohřbívání kostí: shade. Bojová událost, nastávající při pohřbívání kostí. Po pohřbení kostí se v plamenech objeví duchovitá postava, která na hráče zuřivě zaútočí. Objovuje se především na pohřebištích a v hrobkách.

Thieving: Watchman - kradení: stražný. Bojová událost, nastávající při jakemkoliv používání dovednosti kradení. Při pokusu o krádež se objeví strážný s velikým palcátem, a jde hráči vysvětlit, že by se měl podívat na vězení zevnitř. Zdá se, že v představách tohoto strážného by to vězení mělo být stlučené z prken a nalézat se šest stop pod povrchem země.

Thieving: poisonous gaz - kradení: otravný plyn. Nepříjemná událost, která nastává při páčení truhel. Po otvření truhly se místo pokladu objeví oblak otravného plynu, hráč je otráven a musí opustit místnost s truhlou.

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kokot

(kokot, 29. 10. 2007 19:13)

scopirovane ty kokot si to napis sam

kokot

(kokot, 29. 10. 2007 19:13)

scopirovane ty kokot si to napis sam

kokot

(kokot, 29. 10. 2007 19:13)

scopirovane ty kokot si to napis sam